sobota, 5 maja 2012

13 Duchów (2001)


 
13  D u c h ó w
(thir13n ghosts)
2001

Arthur i jego dwoje dzieci dostają niespodziewany spadek, w samą porę. Rodzinę dotknęła niedawno tragedia - spalił im się dom w pożarze zginęła pani Kriticos, przepadł też cały majątek. Załamany śmiercią żony Arthur mieszka teraz w obskurnym mieszkaniu i ledwo wiąże koniec z końcem. Pewnego dnia Kriticosowie dowiadują się, że odziedziczyli po niedawno zmarłym wuju Cyrusie wielki dom.
Myślę że ten film widział każdy i każdy inaczej go odebrał. Film jest dość stary i oglądałam go jako jedenastoletnia dziewczynka, ale i wtedy nie zrobił na mnie wrażenia. Trzeba przyznać że obraz jest bardzo hmm futurystyczny? nie wiem czy to dobre słowo. Napewno nadto fantastyczny. Wątek duchów by wystarczył ale ta maszyna przyszłości...
Film nie bardzo podchodzi mi pod horror, może dlatego że jest to typowa produkcja hollywoodzka, włożono w nią dużo kasy i raczej ogląda się to jaki film akcji niż horror. Brakuje typowego strasznego napięcia w tym obrazie i przedewszystim klimatu. Mamy duchy które wcale nie są straszne, momenty ataków i ucieczki mdłe. Wiem że na każdego ten film działa inaczej, pamiętak kuzynka z którym go oglądałam, do teraz uważa go za jeden z najstraszniejszych filmów jakie oglądał.
Wszystko jest takie barwne, kolorowe takie mało straszne. Film ogólnie mi się podobał, ale nie jako horror. Ja lubię tę ciemność i klimat.
Jest bardzo ciekawa historia, a tego czego mi bardzo brakowało to historii duchów, umieram z ciekawośći kim za życia był szakal czy krwawa księżniczka.
No i mamy znanych aktoró do których nie można się przyczepić ponieważ każdy miał do odegrania inną rolę i każdy się sprawdził, czy to zabawna Maggie, czy spokojny Arthur czy megaloman Cyrus. W filmie nie zabrakło humoru, co moim zdaniem nie pasuje i niszczy klimat grozy, postać czarnoskórej opiekunki Maggie w filmie jest świetna, jej rola zabawna , jednak tego nie powinno być.
Film ogółem jest bardzo fajny, jest akcja nie wieje nudą,jednak w skali horroru jest słaby. Steve Beck w swoim dorobku ma dwa filmy i powiem że "Statek Widmo" jest o stokroć lepszy
reżyseria : Steve Beck
  
2/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga